Gastvrijheid. - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Gastvrijheid. - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Gastvrijheid.

Door: Jeroen slagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

11 Juni 2015 | Frankrijk, Périgueux

Nu ik dit aan het schrijven ben onder een veranda met een glas wijn, is er een snel naderende onweer op komst. De eigenaars brengt nog alle bloemen in veiligheid want hij verwacht hagel.
De laatste dagen is het ook erg warm geweest vaak warmer dan 30 graden. Gisteren volop regen gehad richting Perigeux, dit as echt nodig voor de natuur, dus ik had er niet zoveel problemen mee, je moet het immers voor iedereen goed doen, en de akkers snakte naar water. Ik heb weer de nodige km afgelegd de afgelopen dagen, dit is zeker geen hoofdzaak, maar het kwam zo beter uit met de overnachtingen. limonge vond ik persoonlijk als stad wat tegenvallen, en het is een crime om de stad weer uit te komen. Hier waren we veel tijd verloren en het was warm. In een dorpje net buiten Limonge : Merignac was weer niets te vinden om wat te drinken. Ik op mijn beste Frans een man aangesproken die in de tuin aan het werk was. Monsieur un café si vous plais, ik bedoel, meneer is er een cafe. Bien sur, nous avons un café.
En we werden uitgenodigd voor een kop koffie. We werden hartelijk ontvangen. Ik liet het fotoboeken zien, wat ik van thuis had mee gekregen, en waar ik erg trots op ben. Hier genoten zij ook van en zij haalde ook een fotoboek van hun vakantie naar Nepal. Ze hadden daar de MOunt EVerest beklommen tot het laatste basiskamp. Wat een mooie foto,s , we waren zo 45 minuten verder, echt lieve mensen en zo gastvrij, nog bananen en sinaasappelsap meegekregen, hier kwamen we niet onderuit.
Snel nog wat foto,s . Fam Jardin, merci Beaucourt.
We zijn toen doorgelopen naar ST MArtinle Vieux. Madamme Guindre: 0555391984 EEn prachtig onderkomen, net buiten het dorpje, op de route, een aanrader.
Er was een Amerikaans meisje dat met Franse mensen meeliep, maar deze wandelde maar 17 km en zij moest op 28 juni weer terug naar PArijs, want dan zat haar vakantie erop.
Een beetje verlegen vroeg ze of ze met ons mocht meewandelen.
Natuurlijk mocht ze dat en zo vertrokken twee oudje met een Amerikaans meisje verder op de route. Ze had nu twee bodyguards. Ze was in het begin niet erg spaarzaam, maar dat kwam geleidelijk wel goed.
Àmara was haar naam. Knap dat zo,n meisje toch een groot gedeelte van deze tocht ging lopen.
De tocht ging naar Coquille naar fam Morain, ook weer erg goeden gezellige mensen. Prima vertoeven: 0622426373
Van Coquille naar NEgronde, hier overnacht in een Hotel
De volgende dag naar Perigeux, een prachtige stad. Maison du Pelerin au 83 Rue Gambetta 0676921252.
Wat hebben we hier een lol gehad, we kwamen Rob uit Cuijk tegen, echt gezellig en s,avonds heerlijk met een aantal Fransen gegeten. Amara loopt nog steeds met ons mee. Ook erg gezellig.
De volgende dag met z,n vieren op stap het was erg benauwd en warm. Het was een moeizame maar gezellig tocht. Het onweer is nu volop losgebarsten en iedereen is al naar binnen.
ROb sloeg al iets eerder af, hadden wij dat ook maar gedaan, maar we hadden iets 6 km verderop geboekt.
Moe, bezweet kwamen we in Neuvic sur Isle, net iets buiten de route, maar de volgende dag weer goed op te pakken. Dit bij FAm Peyruchaud, vriendelijke mensen en een gezellig onderkomen.
€ 15 voor een overnachting en €15 voor het avondeten met ontbijt. : 0553815804. Echt gezellig, liggen nu aan de route de la VAlee de L, Isle.

• 12 Juni 2015 - 21:45

Marjon En Ton:

Hoi Jeroen,
    Je loopt dus toch te snel , je bent nu al bij perigneux.
    Dat is dus drie weken te vroeg, wij hadden je erg graag een overnachting aangeboden.
    Maar wij komen pas over drie weken ,erg jammer.
    Wat zijn je verhalen leuk om te lezen en wat ga je snel, neem je wel op tijd je rust ?
    Geniet nog van je tocht en van de mensen die je ontmoet
    Gr. Ton en Marjon

• 13 Juni 2015 - 19:45

Edward Janssen:

Hoi Jeroen,
    Lukt het een beetje? De foto's stralen wat meer rust uit en met de zon lijkt het net echt vakantie...
    Edward zag je foto met de "franse look" en moest daar erg om lachen. Toen ik daarna de foto met de ezel liet zien en zei dat je wel erg veranderd was lag hij helemaal in een deuk...
    Hij vindt het wat moeilijk om je verslagen te lezen of voorgelezen te krijgen maar vindt het wel interessant om zo te zien waar je ongeveer bent.
    Edward verheugd zich erop je met Rian op te halen in Breda....
    vriendelijke groet en nog veel wandel-sterkte!
    Edward en Marie Louise

• 15 Juni 2015 - 16:14

Maria Van Den Donk:

Hoi Jeroen,
    Alweer een week verder. Ik begrijp dat je al verder bent dan je plan. Dat is geweldig. Wel jammer dat je last van je rug hebt. Je verslagen zijn erg leuk om te lezen. Je zou bijna zin krijgen om dit ook te gaan ondernemen! Weer heel veel succes toegewenst, ook door Ton.
    Geniet van al het moois en al die leuke mensen!
    Groetjes van Maria