Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Jeroen slagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

14 Juni 2015 | Frankrijk, Périgueux

Het onweer hield nog lang aan, maar gelukkig gingen we eten, en dat op z,n frans, dus pas om 20.00. Tjonge, jonge wat is dat lang wachten, dus alles smaakt ineens ook lekker. Zonder flauwekul, de Franse keuken is ook lekker, ik weet bij lange na niet wat ik allemaal eet, maar ze kennen wel veelal een 4 of 5 gangen menu.
Na de soep schonk de eigenaar ineens wijn in ons bord, dit is een traditie in deze streek rond Perigeux, gatverdikke, soepelsten met wijn. Uit beleefdheid het bord maar leeggedronken, toen kreeg ik een rosé ingeschonken, zo,n poeli poeli wijntje ( zonder te vragen) ik dronk nooit wijn, het was maar goed dat het eten heer
Ijk was, zonder dat je wist wat erin zat.volgens mij had hij aan mij gezicht gezien dat ik de rosé niet zo lekker vond. Een rode wijn, vroeg hij beleefd. Nou dat kan niet verkeerd gaan dacht ik.
Bien sur, merci. Nou er zat geen etiket op de fles en het bezinksel zat vast aan de rand van de fles. Spijt, maar gewoon lachen als een boer met kiespijn. Na het 5 gangenmenu een kopje koffie met zelfgemaakte appeltaart, waarom net nu, ben nu 9 kg afgevallen en dan komen ze met iets wat ik onmogelijk af kan slaan. Acht wat, het is tenslotte vakantie.
O, zei de eigenaar en cognacje in de koffie. Ik lust graag een cognac maar ik had de 3 literfles al ergens zien staan. Non mercie, ondanks 3 x aandringen door de eigenaar, kijk dat is pas karakter hebben.
Nou het was intussen al rond 21.30 en nog wat aanrommelen en dan weer slapen.
De volgende dag was het zwaar bewolkt weer en net toen we aan liepen begon het weer hard te regenen, Gezellig!
Gelukkig was dit maar een uur en toen weer die regenkleding uit want daar zweet je in, ik dacht eerst dat het van het wandelen was.
De temperatuur liep weer snel op naar 22 graden.
Onderweg kwamen we nog rivierkreeften tegen op de weg, deze waren weggespoeld door het hevige onweer van afgelopen nacht.
We zijn naarprachtige overnachtigingen gelopen in musidan. en saint ferme. We ontmoeten nu al een paar dagen 2 Fransen, een Duitser, een Zwitser , gezellig allemaal.
Over anderhalve week al weer aan de Spaanse grens, morgen nog maar 1000 km wandelen, dat is appeltje eitje, mits mijn rugklachten wat minder worden
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en natuurlijk voor de sponsoring. Groeten Jeroen

  • 14 Juni 2015 - 23:02

    Henri En Christine:

    Hoi Jeroen,

    Je bent wel heel goed bezig!!
    Fijn dat je zoveel meelopers hebt, dat geeft de nodige variatie, toch?
    En heerlijk wisselend weer.
    Misschien moet je bij thuiskomst weer een beetje wennen aan een 2 a 3 gangenmenu.

    Wij vinden het kei goed van jou, ga zo door!

    Groetjes Henri en Christine

  • 16 Juni 2015 - 15:11

    José:

    Hoi Jeroen,

    Ik ben telkens weer verrast als ik lees hoe ver je al gewandeld hebt! Al bijna in Spanje, ongelofelijk!
    En al ver over de helft qua kilometers, je bent héél goed bezig.
    Heel veel succes met je avontuur, geniet van de contacten onderweg en we duimen met zijn allen dat je rug eindelijk zal wennen aan die lastige rugzak...

    Groetjes namens alle vrije vogels!
    José.

  • 16 Juni 2015 - 19:08

    Paula Slagers:

    Ha Broertje van me,
    Wat heb je toch weer een geweldig reisverslag geschreven.
    Ik lig hier in een deuk van het lachen toen ik over de rosé las!
    en dan nog 1000 km wandelen... Fluitje van een cent (smile)
    Nou Lieverd, Super dat je al zover bent en er nog ZO intens voor gaat.
    Bedankt voor je lieve mooie kaart.
    Als je weer terug bent kom je maar eens aan voor een pilsje met appeltaart haha
    Ik had van Hettie een levensgroot cadeau gekregen.. verkoudheid wat goed uitgegroeid is tot een flinke griep. Heerlijk en daar ben ik nog steeds van aan het genieten haha
    Vandaar dat ik wat later reageer.
    Super leuk om te lezen dat je leuke mensen onderweg tegen komt.
    Dat maakt het een stuk lichter lijkt me.
    Ik schrijf je de volgende keer weer, want ik kan wel aan een stuk door schrijven om van alles te vragen en te vertellen.
    Wederom veel wandelplezier, met goed eten en drinken (smile) EN goede nachtrust.
    Dikke kus van je Zus xxx

  • 16 Juni 2015 - 19:23

    Elli:

    Hoi Jeroen,
    Ik zal er vanavond een rosé'tje op drinken.
    Groetjes Elli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 31191

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: