Hup met die geit - Reisverslag uit Montignac, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Hup met die geit - Reisverslag uit Montignac, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Hup met die geit

Door: jeroenslagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

07 Juni 2015 | Frankrijk, Montignac

T,ja ik zie dat mijn vorig verslag is gekuist en dat ze het voor de helft hebben ingekort ( soms denk ik, was dat ook maar met de route, ha,ha ) Nee hoor, het is nog steeds een erg leuke uitdaging en de ene dag verloopt beter als dan andere, maar. Dat is in het gewone leven ook, wat komt dat komt. Prachtig toch!
We hebben enkele prachtige tochten gehad, het was net of je op vakantie was. De streek rondom Limoge is erg mooi.. Van CLuis ( erg leuke overnachting net achter de kerk ,niet het kerkhof )
naar Eguzon. De overnachting in Eguzon was goed, maar de eigenaresse had geen interesse in een gesprek met deze twee knappe pelgrims. Ook de tocht van Eguzon naar Souterain was erg mooi. In Souterain bij CLaudine Moncuit Le coucher du soleil.
0555633437. Erg mooi 300 meter buiten Souterain, maar wat was het daar mooi en wat was zij betrokken. Koken kan ze als de beste. Een aanrader. We lopen de laatste dagen goed zo hebben we in 7 dagen 210 km afgelegd ( heimwee? ) Nee hoor twee oudjes die nog niet willen toegeven dat ze tegen beperkingen aanlopen, opvallend was dat ik ook minder last had van mijn rug.
De volgende dag naar Marsac, Chez Bernie. Weer een goed onderkomen. De eigenaresse was erg betrokken. Van Marsac naar Les Billanges, Chez Francoise, wat een leuk onderkomen ( zie foto,s) ze had lekker gekookt en wat kon ze leuk buurten, ik voelde me geheel op mijn gemak. Net na het eten kwam er nog een pelgrim Neel Rijnders, niet met ey, was van de gewone tak.
Neel komt uit Nuenen, was 71 jaar en deed de tocht op zijn fiets, knap toch. Een gezellige man, en nog wat samen verder gebuurt.
Neel, nog veel leuke etappes toegewenst en goed op jezelf letten en vooral genieten.
De volgende dag vroeg op, vooruit met die geit ( zie foto ) nu naar Montiac ( staat vermeld bij Aureil ) bij de 85 jarige mme Morin, ze was moeilijk te been, maar kwam ons wel met haar dochter tegemoet, lief he.
Het onderkomen was echt op z,n pelgrims, oud, wel uitstraling, maar weinig te bieden. Mme, kon zich wel goed verplaatsen in haar grote auto, even eten halen voor ons. We liggen s,avonds rond 21.00 - 21.30 in bed, niet uit verveling, maar gewoon moe.
Wel verdacht want in Nederland lig ik nooit vroeg in bed, misschien niet hard genoeg doorgewerkt op mijn werk,, ben benieuwd als ik in september weer ga werken, t,ja Jeroen, we hebben je gemist, maar we gaan het toch wat langer proberen zonder jou ( ineens schrik ik wakker, gelukkig het was maar een droom

  • 08 Juni 2015 - 10:08

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Wat heb je toch weer gezellig geschreven en wat een mooie foto's!
    Het baardje staat je redelijk goed, maar zonder vind ik persoonlijk mooier.
    Maar dat zal wel blijven groeien i.v.m het wandelen.
    Je praat altijd over dat de mensen zo gezellig kunnen praten.
    Nou dat vind ik niet gek, want jij bent ook zo'n gezellig mens (smile)
    Zoals ik altijd zeg.. voor altijd die snotneus streken haha
    Zelf ben ik snipverkouden geworden dankzij een Super Lieve Zus.
    Ze kwam ff 'n bakkie doen voor mijn verjaardag en dat kreeg ik als een cadeautje erbij haha
    Lig al voor 2 dagen op apegapen en zit lam voor de pc en op bed tv te kijken.
    En jij blijft maar super actief door wandelen.
    Hé zorg goed voor jezelf, doe ik hier ook.
    Wederom super veel wandelplezier met Super mooi weer en goed onderdak en ETEN (smile)
    Dan kun je er weer tegen aan.
    Dikke kus van je Zus xxx

  • 08 Juni 2015 - 14:24

    Monique Baudoin:

    Ha Jeroen,

    Staat je goed die baard, had je die vroeger ook niet?
    Het is goed om je verhaal te volgen en te lezen dat het wandelen kennelijk een manier van leven voor je is geworden.
    Als je in de gelegenheid bent om te 'youtuben', luister dan eens naar het prachtige 'El camino' van Willem Vermandere (die ken je ongetwijfeld nog uit de tijden van de folk) Zelf zegt hij er dit over:

    Neen, nog nooit stapte ik naar Compostella,
    maar op de landkaarten van mijn verbeelding
    vind ik moeiteloos mijn weg naar het
    zuiden, ik lees in boeken van de wonderen
    alom en van de gastvrijheid onderweg en
    hoor van pelgrims verrukkelijke verhalen
    van teruggevonden vrede en vriendschap.
    Maar zelf blijf ik hier.
    Ik heb nog zoveel te doen, grote stenen
    beelden maken, muziek en liedjes schrijven.
    Maar is elk beeld, elk lied niet een "pelerinage”
    naar binnen, een "camino" naar jezelf!

    Het ga je goed Jeroen!
    Monique Baudoin


  • 09 Juni 2015 - 13:31

    Maria Van Den Donk:

    Hoi Jeroen,

    Eindelijk heb ik tijd om jouw verslagen te lezen.(moet dat nog doen hoor!Maar volgens mij maak je het goed wat ik zie in je verslagen die ik al gelezen heb!) We hebben nl. ons huis verkocht en hebben een appartement gekocht, waarin we flink aan het klussen zijn! Dus even niet zoveel op de computer gedaan. Vandaag ben ik er echt voor gaan zitten en ik ga dadelijk verder met je verslagen lezen! Is erg interessant!
    Ik wens je héél veel succes en ik vind het erg knap van je wat je presteert!
    Groetjes van Maria van den Donk (ook van Ton)

  • 09 Juni 2015 - 20:53

    Monique:

    Hallo Jeroen.Wijn zijn vandag teruggekomen van onze vakantie.We hebben het heel geweldig gehad.
    Wel even wennen na 14 dagen.Nu even koffers uitpakken.
    groetjes Monique

  • 09 Juni 2015 - 21:54

    Maria Van Den Donk:

    Hoi Jeroen,
    Nu heb ik al je reisverslagen gelezen! Erg leuk en boeiend! Maar ook veel ontberingen! Nu vind ik het nog knapper wat je doet. Ik heb nu ook pas gelezen dat je loopt voor het goede doel! Wat geweldig! Het lijkt me wel een geweldige ervaring wat jij nu doet, maar ook vaak heel zwaar! De mooie natuur en de geweldige mensen houden je op de been denk ik!
    Héél veel succes toegewenst en sterkte met je rug!
    Groetjes Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 31191

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: