Flogny la Chapelle naar Chablis - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Flogny la Chapelle naar Chablis - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Flogny la Chapelle naar Chablis

Door: Jeroenslagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

21 Mei 2015 | Frankrijk, Chablis

Na een erg dure overnachting vandaag weer aangelopen naar Flognu la CHapelle ( of zo iets ) het was erg wisselvallig weer, kns op 70 procent regen. De wandeling was mooi en afwisselend. Rond 11.00 hadden we al 11 km erop zitten, net voor de regen geschuild. Ja, ja het lukt me nog steeds droog te blijven.
De tocht liep in de middag veel door het bos, wat een natuur.
Weer op tijd kunnen schuilen rond 13.00 ( jazeker... het kan niet op ) om 15.00 aangekomen in FLongy la CHapelle. Een oud dorpje. Het gemeentehuis was nu een muziekschool, wat moeten ze daar nog flink oefenen, op grote afstand was het wl aan te horen. Nee, dit was het niet, we moesten nog 3 km verder, leuk, je bent al moe en dan nog maar weer verder. De wolken boven ons werden steeds donkerder, en ja hoor, de volle lading en dat op zo,n korte afstand. T, ja nooit te vroeg juigen en maar denken alle zegen ( of regen ) komt van boven.
Alla, we kregen onderdak bij de plaatselijke voetbalvereniging en mogen gebruik maken van de kleedkamer. Dat was ook alles mee gezegd, fijn om weer een pelgrim te zijn, dit had ik gemist.
Ook dit weer te snel uitgesproken , want vandaagnaar Chablis, een kleine wijnstad. Fijn bij de zustergenootschap slapen, nou, nou, dit was ook wel erg primitief ( zie foto ). Maar als een echte vent weet ik dit toch weer positief te benaderen. Ooit komt het goed. Nu heb ik wel erg veel rugpijn, maar daar pak ik morgen wel weer een pijnstiller voor. Morgen weer fijn 32 km wandelen.
Iedereen weerbedankt voor de leuke reacties.

  • 21 Mei 2015 - 19:56

    Elli:

    Hoi Jeroen,

    Mooi man, die verhalen van je.
    Je bent ook al hartstikke ver. En nu pas één keer nat geregend?
    Dat valt reuze mee.

    Peter en ik waren van de week in Parijs. Daar waren ze 's avonds soep aan het uitdelen aan dak- en thuislozen. Zegt Peter: "Even kijken of Jeroen ertussen staat."

  • 21 Mei 2015 - 19:58

    Elli:

    Hé, staat mijn laatste stukje er niet op.

    Ik schreef: het gaat je goed verder en ik zie weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes Elli

  • 21 Mei 2015 - 21:24

    Gonny:

    Key Jeroen,
    Wat een verhalen, zou het zo mee willen maken maar die afstand houdt me toch wel tegen .Ik loop zondag wel naar den Bosch ook mooie afstand en te doen.
    Zal een kaarsje voor je opsteken.
    wens je nog heel veel succes.
    liefs Gonny

  • 22 Mei 2015 - 07:21

    Toinne Van Den Boogaard:

    Hallo Jeroen,
    Super lijkt het me wat je allemaal mee maakt op deze bijzondere reis.
    Blijf lekker veel verhalen schrijven want ze zijn erg leuk en lezers heb je genoeg.
    Mooi (alle)man.
    Groeten. Toinne

  • 22 Mei 2015 - 09:30

    Sanne:

    Ha ome Jeroen,
    Wat kun je leuk schrijven! En wat fijn dat het goed gaat!
    Blijf ook vooral genieten van deze bijzondere ervaring!

    Groetjes Martijn en Sanne

  • 22 Mei 2015 - 11:18

    Karin Vromans:

    Hoi Jeroen,
    Ja, dit is wat anders dan de vierdaagse lopen! Mooi om je verslagen te lezen en bewonderenswaardig hoe ver je al gekomen bent! Een hele ervaring die je terug bij jezelf brengt en waar je veel van leert. Ja, zelfs jij bent niet te oud om te leren :-) . Ik wens je een bijzondere tocht met mooie ervaringen toe en volg graag je reisverslagen tot het eindpunt!
    Groetjes Karin

  • 22 Mei 2015 - 21:28

    Corne:

    Hoi Jeroen ik zie dat je al een heel stukkie hebt gehad. Rustig aan met die wijn en we houden je in de gaten

  • 23 Mei 2015 - 00:41

    Mario Bierings:

    Hey Jeroen!

    Wat een enorm geweldige onderneming! Shapoo en petje af! Het moet een enorme ervaring voor je zijn om zo'n intensieve tocht te maken. je maakt van alles mee en het zal zeker niet gemakkelijk zijn om elke dag zo'n afstanden te lopen, maar ik weet dat jij een doorzetter bent met karakter! Ik heb veel respect voor je en wens heel veel succes op je pad en weg naar Santiago. Hartegroet, Mario

  • 23 Mei 2015 - 02:52

    Karin:

    ha Jeroen,

    Dat doe je goed!
    Wandelend vanaf huis, neem je tijd, beleef en... bovenal: blijf vooral altijd je eigen pad volgen: dat brengt je uiteindelijk waar je moet zijn.
    Respect voor je thuisfront ook, omdat ze zo lang moeten missen!

    het gaat je goed!
    groet Karin

  • 23 Mei 2015 - 13:33

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Ja Ja.. je schrijft zo leuk dat je 2 keer hebt kunnen schuilen bij de regenbuien en de 3 de keer is het dan ook goed raak.
    Noemen ze dat zoiets van.. het over je af roepen... ha ha
    een beetje leedvermaak had ik wel toen ik het las (smile)
    Ja, onderdak vinden is niet het makkelijkste wat jullie tegen komen hé.
    En als je denkt dat je er bent en nog 3 km verder mag lopen, terwijl jullie moe waren is ook niet echt het leukste van die dag.
    Ik kan me er voorstellen dat je last van je rug hebt met zo'n bagage op je rug en al die kilometers lopen.
    En dan is een goed bed toch eigenlijk wel zo prettig.
    Maar ik weet dat je een kanjer bent en dat lees ik ook wel uit je reis verslagen.
    Dus wederom wens ik je veel kracht toe met het wandelen en geniet van de natuur en de mensen die je tegen komt.
    Ik blijf je trouw volgen Broertje.
    Dikke kus van je Zus xxx

  • 23 Mei 2015 - 22:48

    Je Zwager Jos Uit Vessem:

    je bent goed bezig rustig volhouden maar.tussen haakjes ben opmaandag 18 mei nog in Auxerre geweest voor fietsen af televeren.ik hou wel kontakt met het thuisfrond. groetjes van jos en margo.

  • 24 Mei 2015 - 14:53

    Marleen:

    Hey Jeroen, wat mooi dat je je niet hebt laten weerhouden door het wennen en de tegenslagen in het begin. Het is fijn om met je mee te kunnen lezen over deze bijzondere tocht. Loop, geniet, beleef en maak mooie herinneringen.

  • 24 Mei 2015 - 15:54

    Gaston:

    Ha broertje, ik zit nu even lekker in een luie stoel in het zonnetje, parasolletje erboven en een Belgisch biertje in de hand. Wil ik op jou proosten zegt Monique dat ik dan beter een Frans wijntje kan nemen. Nou heeft zij niet vaak gelijk maar dit keer wel. Vorrut dan, dan neem ik daarna wel een glas wijn met wat Franse kaas. Je moet toch wat voor je broertje overhebben en proosten, dat doe je in stijl nietwaar?
    Leuke verhalen broertje, heb enorm respect voor je doorzettingsvermogen. Geniet ze en pas goed op jezelf.

  • 24 Mei 2015 - 17:11

    Angelique:

    Hey Jeroen

    Na de verhalen en tegenslagen in het begin lees ik nu toch steeds meer positievere verhalen...Gelukkig maar! Wat een tocht, wat een doorzettingsvermogen moet je hiervoor hebben. Fijn dat je nu niet meer alleen hoeft te lopen en verhalen en indrukken samen kan delen op je tocht. Ik wens je nog een goede tocht toe!

    Groetjes Angelique Vissers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 31191

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: