Van Rocroy naar Moussy - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Van Rocroy naar Moussy - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Van Rocroy naar Moussy

Door: Jeroen slagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

14 Mei 2015 | Frankrijk, Rilly-la-Montagne

In Rocroy gelukkig eengoed boek gekocht met de route naar vezelay.
De eerste 60 km waren niet erg indrukwekkend, veel van hetzelfde, glooiende weilanden met veel koolzaadplanten.
In Aubigny een chambre d'hautes . In Neuville les Wasigny hebben we bij Maaike van Wijk gelogeerd. Dit was erg apart. Een grote rotzooi in de keuken, maar een erg lieve betrokken mevr van 74 jaar. Ze was erg trots op haar wilde planten tuin, maar het was echt een rotzooi ( en als ik dit al zeg ) toen ze vernam dat ik ook van wilde planten hield, was het helemaal goed. Alle bakken met bloemzaden kwamen tevoorschijn. ( dit wordt laat vanavond ). We boden eerst aan zelf te koken en zij mocht mee eten, ze was helemaal gelukkig. De mannen deden eerst even de afwas, want haar 3 honden en een poes hadden de keuken in beslag genomen. We besloten na het eten en het zien van het slaapkamertje, haar te ontzien van het beddengoed, we kropen wel in onze slaapzak ( eigen belang ). Jammer dat deze mevr niet goed meer voor haar eigen kon zorgen, maar het blijft een toppertje. De volgende dag naar Chateau porcien, daar ontmoeten we de eerste nieuwe pelgrims, Ruth en Maud, zij kwamen uit Haarlem. Samen deelde we een pelgrimslokaal waar een stapelbed stond voor de heren en twee bedjes voor de dames met douches en toilet en dat alles op 15 vierkante meters.
De volgende dag naar Bazancourt, weer een pelgrimslokaal, maar deze was ruim opgezet.
De volgende dag op weg naar Reims, mooie stad en de cathedraal daar bezocht, in de loop van de dag doorgelopen naar Rilly la montagne, dus een flink stuk gewandeld en dat met mijn rugklachten.
bij mevr Fagot boven een schuurtje geslapen, dit is Geen aanrader, het was gewoon vies en geen faciliteiten, Bah.
Slecht geslapen, lekker vroeg weg. Mevr Fagot had wel prachtige klaprozen in haar tuin, als compensatie wat papavers geplukt. ( ik hoop dat jullie mij dit vergeven ).
Vandaag de gehele dag in de Champagne streek gewandeld, prachtig, ondanks de zware bewolking toch geen regen gehad. Echt genoten vandaag.

  • 14 Mei 2015 - 19:58

    Anita Huisman:

    Hey Jeroen, ik ga het nogmaals proberen, op een of andere manier versturen mijn mails maar voor de helft, dus als het weer een rare wordt dan weet je daardoor. Je komt op veel plekken op je reis, erg leuk om je zo te kunnen volgen, veel succes weer met de volgende kilometers, groetjes Anita

  • 14 Mei 2015 - 21:10

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Wat kun jij gezellig schrijven.
    Ik zie het als het ware voor mijn ogen alles gebeuren.
    Wat heb jij er al een lange tocht op zitten (voor mijn doen ha ha)
    Maar voor jou is dit pas een begin!
    Zo te lezen, maak je heel wat mee en zie je veel van de natuur.
    Dat is echt iets voor jou, maar ook om andere mensen tegen te komen.
    Bewonderenswaardig hoeveel energie je hebt om zo'n lange pelgrimstocht te lopen.
    Petje af!!
    Ik verheug me al weer op je nieuwe reisverslag.
    He Broertje, weet dat ik aan je denk.
    Dikke kus van je Zus xxx

  • 15 Mei 2015 - 00:43

    Resi (Roefs)-Smulders:

    Hoi Jeroen,
    Al enkele weken volg ik je blog. Echt leuk om te lezen. (Het schrijven zat al in de genen van je moeder he) Petje af hoor. Ik wens je, vanuit Vessem nog heel veel verrijkende en uiteraard gezellige kilometers.

  • 15 Mei 2015 - 07:22

    Peter Vullings:

    Wat lief dat jullie oog hadden voor de oude dame die klaar voor jullie stond.
    Ze zal genoten hebben van de aandacht die jullie haar gaven in ruil voor een nachtje onderdak. Let je wel een beetje op dat je wel goed eet jongen ?

  • 16 Mei 2015 - 04:57

    Mario Bierings:

    Godmiljaaaar! Jeroen, wat een avontuur! Uiteraard wensen wij jou een heel goeie (voet) reis!!!
    Ik hoorde het (gelukkig) van Jos, dat je een heeeeele lange voetreis ging maken, Shapoo!! Hopelijk gaat alles goed en ik moet nog ff de verhalen teruglezen.....maar wat een initiatief! Waarom deze en bijv. niet het Pieterspad? Het allerbeste, Mario & Jeanette!

  • 16 Mei 2015 - 11:12

    Ans :

    Hallo Jeroen,
    Drie dingen: geniet! Pas goed op jezelf (je bent immers de enige) en doe de groeten aan je voeten!

  • 16 Mei 2015 - 17:32

    Henny Kuijpers:

    ha die jeroen, wat een avontuur ik krijg steeds meer respect voor je heb afgelopen woensdag perongeluk de cartierheide wandelroute gelopen op mijn sandalen met mijn hondje gevolg....grote blaren op mijn hielen, de natuur was mooi maar was blij dat ik weer bij de auto was. heb wel aan je gedacht.

    gr henny heel veel sterkte en heel veel plezier

  • 16 Mei 2015 - 18:22

    Joan:

    Ha Jeroen! Al in Reims! te gek! Mooie oude stad he? En inderdaad een heel mooie cathedraal. Ooit met Gerard en Mia geweest en tegenover de cathedraal in het cafeetje wat gedronken. Lang geleden wel maar de champagnestreek is glooiend, groen en mooi he? Lekker om te wandelen lijkt me, althans, zolang het niet regent. Ben benieuwd waar je nu inmiddels bent. Lijkt hard te gaan. je moet niet eind juni al op de plaats van bestemming zijn he? Beetje temperen af en toe! Anderen ook de kans geven jou voorbij te lopen. Hoop dat je wat leuke mensen ontmoet. Niet allemaal van die ouwe viezerikjes (smile).
    We horen het wel. Hier in Boukoul miezert het vandaag maar ook heerlijk wat voorjaarszon gehad. Wil je niet jaloers maken, maar je mag komen kijken als je het niet gelooft. Goeie reis broertje! Joan

  • 17 Mei 2015 - 11:53

    Marielle En Wilco:

    Hoi jeroen
    heb je geen blaren aan je voeten van al dat wandelen?
    Ik vind het heel knap van je dat je het lukt
    We wensen je nog veel success met het wandelen
    En ga zo door tot het eind
    Groetjes van Marielle en wilco

  • 18 Mei 2015 - 11:45

    Josef Slagers:

    zo broer ik lees dat het best goed met je gaat. Je weet de tocht moet ook niet te gemakkelijk gaan toch hahaha. Nee ik ben apetrots op je en ben blij dat ik een broer ben van iemand die aan zo'n tocht begint nog bedankt voor je leuke kaart en veel succes met de nog komende kilometers. Ben trots op je veel liefs josef en petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 31191

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: