Eaux puiseaux - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Eaux puiseaux - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Eaux puiseaux

Door: Jeroen slagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

20 Mei 2015 | Frankrijk, Rilly-la-Montagne

Zo, gisteren weer vertrokken uit Troye. Echter niet goed ingeschat wat onze proviant voor die dag was, we komen wel wat tegen. Na weer een paar uur gelopen te hebben en wat dorpjes te hebben aangedaan, zou dat wel eens een moeilijke opgave kunnen worden. Dat wordt waarschijnlijk vasten. Dit zou voor mijzelf nog niet zo slecht uitkomen.
Ineens uit het niets een belletje, wat mij vroeger deed denken aan de ijscoboer die zondags in mijn dorp kwam. Nu was het gelukkig een bakker, een rijdende bakker. In Nederland hebben we de rijdende rechter, die hebben ze hier niet nodig, want je hebt nauwelijks buren.
Een geschenk uit de hemel. ( we zijn vandaag ook geen enkel winkeltje tegen gekomen )
De tocht was erg mooi, maar 3 dagen een grote afstand afleggen, ga je toch voelen in je benen.
Om 15.30 kwamen we aan in Eaux puiseaux. Hier is een bed en breakfast en een hotel, dus dat moet goed komen.
Even bellen, nee de bed en breakfast was al volgeboekt.
Gemeentehuis had alleen de optie het Hotel Sarl Carré Long ( 03.86.56.39.70 )
Hier gelukkig kunnen overnachten, met twee personen nog redelijk betaalbaar. Het avondeten was erg lekker € 15 , echt een chefkok. Jammer dat ik er geen foto van gemaakt heb.
Nou vandaag 22km, dus een rustdag en overnachten in het kleedlokaal van een plaatselijke voetbalclub, fijn weer terug to the basic.

  • 20 Mei 2015 - 15:46

    Caminofrans:

    Bonjoer Pelgrim Jeroen,
    U gaat als een speeer door la douce France. Het is een mooie wandeling die ik zo mag " meelopen" en het geeft me inspiratie daar ik hopenlijk volgend jaar vanoet Sitterd naar Santiago de Compastela mag lopen. Nu loop ik nog de Primietievo!
    Ik blijf u volgen!

  • 20 Mei 2015 - 19:08

    Nelly Vd Broek:

    Hoi Jeroen, ik lees dat je er steeds meer van kunt genieten. Leuk om je verhalen te lezen. We blijven je volgen. Groeten van het bestuur Geheid Goed.

  • 20 Mei 2015 - 19:49

    Hélène En Herman:

    Ha Jungske,

    We blijven het lezen en volgen en door jou manier van schrijven is dat ook een genot om te doen.
    Wij gaan volgende week zonder jou als voorbereiding voor de 4-Daagse van Nijmegen de 4-Daagse van Den Bosch lopen (4 x 25km.) en wanneer we op ons terrasje in Helvoirt aankomen voor de koffie met likeurtje laten we dat maar op de rekening zetten en aangeven dat jij er volgend jaar weer bij bent en dan zult betalen!!!
    Jeroen, het ga je goed.
    Hélène en Herman

  • 20 Mei 2015 - 23:52

    Johnuitmegen:

    Hey Jerromeke,

    Het gaat goed zie en lees ik.
    Alweer ruim 450km van Mariaheide gewandeld, knap hoor.
    A.s vrijdag gaan we weer op Pinksterweekend. Nu zullen we zelf moeten proberen mooie filmpjes te maken, en voorzien van live commentaar.

    Heel veel succes nog. Geniet ervan!!

    Grt uit Megen

  • 21 Mei 2015 - 13:49

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Dat belletje van het ijsco-boerke laat in de zondagochtend kan ik me ook goed herinneren.
    Maar wat een heerlijke verrassing om dan te zien dat het verse broodjes zijn (smile)
    Dat zullen jullie wel nodig hebben gehad na zoveel afstanden in 3 dagen tijd.
    En dat jullie dat voelen kan ik me wel voorstellen.

    Het bed en breakfast loopt niet altijd zo gesmeerd hé
    Je zou denken dat in de kleinere plaatsen daar genoeg ruimte voor zou zijn.

    Bedankt nog voor je lieve, mooie kaart.
    Geweldig om al die gebouwen te zien.
    Ik kan al veel mee genieten van de foto's die je maakt en je leuke reisverslagen.
    Ik blijf je trouw volgen en verlang al naar augustus om je weer te zien en dan alles van je te horen.

    Voor nu weer veel wandelplezier en geniet van de natuur en mensen die je gaat ontmoeten
    Laat staan wat je eet (haha)
    Dikke kus van je Zus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 31166

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: