Mijn eerste week - Reisverslag uit Andenne, België van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Andenne, België van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

04 Mei 2015 | België, Andenne

Wat waren de afgelopen twee dagen zwaar, ik wil niet zeuren, maar je komt jezelf echt tegen. Er zijn moeilijk slaapplaatsen te vinden, en ik heb mijn tent al opgeofferd, om minder gewicht te hebben, of dat verstandig was?
Bij Jos in het bead en breakfast in Neerlinter was erg goed, hij heeft mij de volgende dag weer teruggebracht naar TIenen. Nu op weg naar eghezee, ongeveer 35 km.
De omgeving was niet mooi, omdat ik de gewone weg had gepakt, maar goed dit was voor een keer niet zo erg, als het maar de korste route was.
Heel de route geen café ( voor een kopje koffie, ha,ha ) tegengekomen. Om 17.30 aangekomen in eghezee, geen onderdak, dus verder lopen.
Om 19.30 nog niets gevonden, dus maar overnachten in de vrije natuur, zonder tent. Gelukkig geen regen gehad. De volgende dag bijna geen water meer en geen ontbijt, op zoek naar iets.
Om 11.00 een slagerij open. 2 kippenbouten en een potje appelmoes als ontbijt, dat is wat anders.
Om 13.00 begon het te regenen, en dit gedurende bijna de gehele dag, weer zoeken naar een overnachting. Nu toch wel gekozen voor een mooie route, je moet immers wel kunnen genieten.
Vandaag regelmatig overleg gehad met het thuisfront, wat ga ik doen, gewoon balen, koud, nat en geen uitzicht op een overnachtingsplaats.
Tocht maar door zetten en lieve woorden vanuit thuis.
Zomaar een ingeving om van de route af te stappen en zowaar vond ik een BB. Erg lieve mensen een aanrader.
Les 4 demoisellles: rue FRoidebise 22 5300 coulisse (ANdenne )
0472 923221.
Heerlijk geslapen en nu weer op stap.
De volgende keer reageer ik op al jullie mooie en bemoedigde berichten. Bedankt.

  • 04 Mei 2015 - 09:08

    Audrey:

    Hoi hoi, Jeroen ik denk dat dit toch het echte pelgrimeren is. Zodra je straks het zuiden van Franrijk bereikt hebt gaat het bijna vanzelf. Daar heb je geen zorgen meer waar je moet overnachten, daar hoef je geen route meer te zoeken. De kunst blijft om te genieten ook al zit het even tegen. Vanaf hier zul je terug keren naar de weg die je zelf bent. Ik loop in gedachten met je mee. Houd vol.

  • 04 Mei 2015 - 09:24

    Peter Vullings:

    Oké, de eerste tegenslag binnen.
    Je moet maar denken, ook een ervaring rijker op deze trip.
    Alles zal je gaan ervaren... maar blijf vooral de positieve zaken onderweg zien en zoeken.
    Maak contact met je omgeving en vertel over je doel.
    Je zult merken dat de mensen met je mee zullen denken, en je zullen ondersteunen met goede tips.
    Op naar Hoegaarden jongen... daar wacht vast een lekkere pint op jou.
    en niet teveel he !

  • 04 Mei 2015 - 09:28

    Pete RVullings:

    Verrek, daar ben je al voorbij !

  • 04 Mei 2015 - 11:24

    Henriette:

    Hoi Jeroen

    Via Rian volgen we op de voet. We horen dat vooral slaapplek en eten onderweg niet vanzelf sprekend is. Maar elke dag kom je dichterbij waar dat ws wel gemakkelijk gaat. Dus!!! Jeroen veel loopplezier, geniet en elke dag schijnt wel even de zon.

    Groetjes Fam Krol

  • 04 Mei 2015 - 14:05

    Wim:

    Hoi Jeroen , gelukkig ben je weer uitgerust !
    Hopelijk gaat het nu beter !
    Succes van Wim , Nelly en Rilane

  • 04 Mei 2015 - 16:42

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Dat het zwaar zou worden wist je al hé.
    Vooral de eerste dagen om in te lopen.
    Wat vervelend voor je dat de overnachtingen zo moeilijk te vinden zijn.
    En dan geen tent meer hebben...
    Maar ondanks dat het zwaar is, weet ik dat je het uiterste eruit haalt.
    Respect voor dat!!
    Als je de eerste week al zoveel tegenslagen hebt, dan snap ik best dat je even overlegt met het thuisfront.
    Het is een heel aangaan met al die kilometers voor de boeg.
    Maar ik weet dat je het kunt.
    ik zal je blijven volgen en regelmatig schrijven.
    En tevens heb ik hier mijn buurtjes al verteld.
    "Mijn broer is Echt stoer"! (smile)
    Ik wen je voor vandaag een heerlijke wandeldag toe en dat alles mee mag zitten.
    Dikke kus van je zus XXX

  • 04 Mei 2015 - 17:24

    Monique:

    Zeer knap dat je bent doorgegaan.Je bent een doorzetter.En af en toe het thuisfront bellen is ook wel fijn.
    We hebben een tof feest gehad bij Tijs en Jessica.Leuk dat ze nu samen wonen.
    Ik ben nu een dagje vrij.Morgen mag ik weer beginnen.De ochtend en de avond.Ja ik verveel me niet.
    Ik denk aan je en ik blijf je volgen.heel veel groetjes Monique.

  • 04 Mei 2015 - 23:53

    Anneke:

    Ha collega!
    Wat een avontuur, en na een week al zoveel om te vertellen. Spannend en avontuurlijk, dat wist je al wel maar geen slaapplek kunnen vinden, vervelend! Goed dat je een helpende hand gezocht hebt! k zou ook geen 90 euri gaan betalen voor een bedje....
    enfin, Jeroen, je kunt het ! ik ga je volgen en zal je af en toe een berichtje sturen.
    Vast voor morgen veel succes en doorzettingsvermogen, het weer zal effe minder zijn maar de zon is echt onderweg ook naar jou. Fijne mooie wandeling!!
    groetjes, Anneke

  • 05 Mei 2015 - 15:17

    Kim Ketelaars:

    Hallo jeroen. Ik wens je ontzettend veel succes. Ik weet dat je het kan. Je bent een doorzetter. Leef met je mee samen met mee samen met je vrouw kinderen en familie. Groetjes van Kim

  • 06 Mei 2015 - 17:47

    Ans Wouters-goossens:

    Zeg wat zie ik,jij aan de wandeling.Zo wat een mooi doel ,en dan helemaal naar Compostella.
    Petje af Jeroen.Denk ook maar eens terug aan die gezellige Mavo-tijd.Uit gaan in het Pumpke.
    Ik heb je 40 jaar niet meer gezien en dan nu...komt dit op mijn netvlies.
    Geweldig veel succes met de tocht.Groeten Ans Goossens

  • 06 Mei 2015 - 20:15

    Jeroen Slagers:

    Hoi ans.

    Wat een verrassing dat jij reageert en wat leuk, na zoveel jaren.
    Nooit van mij gedacht hè.
    Ik hoop dat alles goed met je gaat.
    Heel veel groeten en bedankt voor je reactie

    Groet jeroen

  • 07 Mei 2015 - 19:30

    Herman En Hélène:

    Beste Jeroen (werk-collega en 4-Daagse vriend),

    Wij houden je verslagen bij en denken regelmatig aan je.
    Nogmaals veel succes en sterkte en wat is een goed thuisfront toch belangrijk.
    Wij hopen dat het genieten van dit alles de lichamelijke (voeten e.d.) pijn soms wat kan verzachten.
    Het ga je goed.

    Veel groetjes,
    Herman en Hélène

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 31169

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: