Saint rêverieën-nevers- Sancoins-charenton - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Saint rêverieën-nevers- Sancoins-charenton - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Saint rêverieën-nevers- Sancoins-charenton

Door: jeroenslagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

30 Mei 2015 | Frankrijk, Nevers

Na een ontzettende leuke overnachting in Le Chemin, flink wat Belgenmoppen aan Jan kunnen vertellen, en hij begreep ze ook allemaal. ( wat een gezellige vent was dat )
De volgende dag naar St Reverien gewandeld, was best aardig, alleen was het weer wat dreigend, toch wel redelijk goed droog gebleven. Met zijn drieën weer een leuk onderkomen bij de gemeente. Even later kwam Albert uit Leerdam nat op de fiets aan, of hij er ook nog bij kon, natuurlijk. Er stond wat eten wat je kon kopen, wat een service en echt goedkoop. S' avonds nog 2 flessen wijn kort gemaakt en volop slappe klets verkocht. Weer een top avond . Albert was op de fiets, dus die haalde ons de volgende dag al snel in. Veel succes Albert!
Jan zou zijn eigen tempo weer gaan lopen, want die Hollanders hebben altijd haast, en Jan had weer wat last van zijn voet. Deze was nu weer ingetapet en ik had hem een pijnstiller gegeven. Wij besloten voor deze goede gast ons tempo wat aan te passen, zodat hij ook goed aan zou komen. Dit ging waarachtig ook prima. In Nevers zijn we bij de zusters van Bernadette gebleven, dit was erg goed. Bernadette, die had Maria gezien in Lourdes, is in Nevers overleden.
S'avonds met zijn drieën nog heerlijk uit gaan eten bij de Algerijn, zonder dat wij dit wisten, was toch erg lekker.
Ook al wat afscheid van Jan genomen, want hij wil zijn eigen route op zijn tempo gaan lopen, wel jammer, maar goed te begrijpen. Ik zal hem gaan missen.
De laatste paar dagen flink door gewandeld, omdat het best een saaie omgeving was, veelal langs het kanaal van Berry
Verstand op nul ( wat me aardig lukt ) en stevig door wandelen, ondanks mijn rugklachten. Dan maar wat pijnstillers.
Het thuisfront mis ik wel steeds meer, maar gelukkig heb ik nog regelmatig contact.

  • 30 Mei 2015 - 21:33

    Anneke:

    Ha Jeroen,

    Wat een avontuur toch! ik lees steeds jouw stukjes en probeer me te verplaatsen in jouw situatie. Ik lees nog niet zo heel veel mooi weer? Terwijl je toch al een eind Frankrijk in bent.
    De zomer wil hier ook maar niet echt komen. ...
    Je hebt er wel flink de pas in zo te lezen, knap van je! maar niet overdrijven hè?!Take care!
    Wat fijn dat je een paar gezellige contacten opgedaan hebt onderweg, dat is beter dan steeds maar alleen ploeteren en dan kunnen anderen ook van jouw humor genieten!
    Jeroen, heel veel wandelplezier en blijf genieten!
    Groetjes, Anneke

  • 30 Mei 2015 - 22:26

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Wat is het weer een gezellig reisverslag van je met de nodige humor erin!
    Ik weet dat het niet altijd makkelijk zal zijn, maar je bent echt een kanjer hoor!
    Wat fijn voor je dat je zo steeds meer mensen tegen komt die ook de wandeling zijn aangegaan.
    Dat lijkt me heerlijk voor je en het maakt het lopen ook een stuk aangenamer als er de nodige humor erin gegooid wordt.
    Natuurlijk zijn de overnachtingen en het eten ook zeer belangrijk.
    Hopelijk is het vol te houden met je rug..
    En ik verheug me al op augustus om alles persoonlijk van je te horen.
    Weet dat ik aan je denk en al je verslagen lees.
    Wederom wens ik je een goede gezellige wandeltijd toe met mooie natuur en mooie mensen die je tegen komt.
    Dikke kus van je Zus xxx

  • 01 Juni 2015 - 07:26

    Peter:

    Het schiet al flink op.
    De tocht der tochten is zwaar, maar je weet je er steeds beter doorheen te knokken.
    Die rug gaat wel goed komen , als het wat warmer wordt en blijft en niet meer nat wordt van de regen en stiekem tocht en kou.
    Ik hou je op de voet bij en je verslagen zijn lekker kort, zodat je ze wel blijft lezen.
    Blieve loepe....

  • 01 Juni 2015 - 15:05

    Marisa:

    Hee Jeroen, wat leuk om te lezen dat je het zo goed maakt!
    Succes en de groetjes van ons! Wim, Nelly, Rilane en Marisa

  • 02 Juni 2015 - 13:43

    Theo:

    Hoi Jeroen,
    Geweldig die verhalen van je!!
    Je gaat als een speer volgens mij,misschien heb je zelf dat gevoel niet,maar je bent al aardig op weg en als het goed is ga je steeds zuidelijker en dan wordt het ook beter weer.
    Regen is niet fijn om in te wandelen met een een rugzak en dan ook nog rugpijn.
    Maar goed dat de overnachtingen goed gaan en voldoende eten,ik lees zelfs dat je aan de wijn bent geraakt,moet niet gekker worden ha ha.
    Zet hem op en ik blijf je volgen.

  • 02 Juni 2015 - 20:26

    Hélène En Herman:

    Hallo wandelmaatje,

    Wij hebben weer enkele mooie reisverslagen gelezen.
    Vorige week hebben wij weer regelmatig aan jou gedacht terwijl wij als voorbereiding op de 4-Daagse van Nijmegen de 4 x 25 km. van Den Bosch aan het lopen waren (waar jij normaal ook bij bent).
    Bij onze stop in Helvoirt waar we altijd de koffie met likeur gebruiken hebben we alles op rekening laten zetten en afgesproken dat jij die volgend jaar komt betalen !!!
    Jeroen het ga jou en ook het thuisfront goed, wij denken aan jullie.

    Succes en groetjes uit de Kruisstraat,
    Hélène en Manus

  • 04 Juni 2015 - 12:58

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Zomaar even een berichtje omdat ik aan je denk en je een digitale knuffel wil geven.
    Gewoon omdat ik je een Kanjer vind! xxx
    Vraag me af wat je ondertussen allemaal weer mee gemaakt hebt.
    Waar jullie nu zijn en hoe het met je gaat.
    Hier is het vandaag heerlijk weer en misschien dat jij nu ook in heerlijk weer aan het wandelen bent.
    Goh.. als ik je schrijf neig ik altijd tot lange epistels te schrijven omdat ik eigenlijk alles van je wil weten (smile)
    Dat zal ik je maar besparen...
    Ik wil je wederom veel wandel plezier toe wensen met goede overnachtingen en goed eten
    Dat je veel leuke mensen tegen mag komen en in mooie natuur gebieden aan het wandelen bent.
    Weet dat ik aan je denk!!
    Dikke kus van je Zus xxx

  • 04 Juni 2015 - 18:05

    Kitty Kanters:

    he Jeroen
    Geweldig om steeds te mogen werken en aan het einde van je dag af te sluiten met het lezen van een verhaaltje van jou. De strijd die je aan gaat met jezelf, je lichaam en wat het je doet om contacten met andere te maken. Je humor maakt het compleet. En dan s'avonds google ik even wat de route is die je loopt....
    Veel wandel plezier en ik hoop dat de zon binnenkort bij je doorbreekt en hier ook.
    Groetjes Kitty Kanters

  • 04 Juni 2015 - 20:15

    Ton En Marjon:

    Hoi Jeroen,
    Je bent al een heel eind op weg, en wat zijn je verhalen leuk om te lezen.
    We krijgen zo een indruk hoe het met je vergaat met je wandelvrienden.
    We hebben al een keer bijna gekaart zonder jou , het werd keezen.
    Met het kaarten wachten we tot je terug bent ,
    Jeroen zet hem op ,en hopelijk wordt het weer wat beter en ook je rug en voeten.
    We blijven je volgen.
    Gr.. ton en Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 31197

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: