De Spaanse route van Compostella - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu De Spaanse route van Compostella - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

De Spaanse route van Compostella

Door: Jeroen Slagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

02 Juli 2015 | Spanje, Pamplona

Het Spaanse gedeelte van de route is begonnen, zoals eerder beschreven laten ze niet eenvoudig gaan uit Frankrijk, maar ik laat me niet zomaar kisten.
Wat veel nationaliteiten wandel je voorbij, erg leuk dat wel, soms een kort praatje, Olla, of buen Caminio. Eigenlijk is alles wel goed.
De sfeer is prima en het weer voortreffelijk, geen regen, wel aan de warme kant, ongeveer 28 graden, maar dat zou snel de komende dagen gaan oplopen boven de 35 graden, en als ik ergens niet tegen kan is het de hitte. Ik drink als een gek en eet erg slecht.
Wij hebben met ons vieren afgesproken dat we in principe niet de gemeentelijke refugiés gaan nemen, deze zijn veel minder schoon en vaak erg luidruchtig ( snurken

  • 02 Juli 2015 - 20:13

    Gaston:

    Ha broertje, geweldig zoals als jij het doet. En dat met die temperaturen en de nog hogere die gaan komen. Hier is het nu ook boven de 30 graden. Ik houd mij dan ook aan de richtlijnen voor ouderen, dus terwijl ik dit schrijf: voetjes in een bakje water, parasolletje boven mijn hoofd en een lekker glas koud water nabij. Tja, je kunt je maar beter aan adviezen houden denk ik dan maar (alleen als het mij uitkomt). Doe het rustig aan broer, je bent er bijna (dat zou jouw uitspraak kunnen zijn als je nog een 'paar' honderd kilometer hoeft te gaan), vermijd blessures en drink voldoende. Tot je volgend verslag.

  • 02 Juli 2015 - 20:47

    Paula:

    Ha Broertje,
    Fijn dat het zo redelijk goed gaat.
    Hier in huis zitten we in een sauna van 35 graden Pfff
    Dus ook wij doen heel rustig aan met bewegen, terwijl jij daar aan het lopen bent.
    Super van je, dat je al zo snel zo ver bent gekomen!!!!
    Je verslagen zijn geweldig leuk om te lezen en ik volg je dan ook tot het einde.
    en wat zal ik blij zijn als je weer thuis bent xxx
    Wederom veel wandelplezier, met veel humor, veel drinken en goed eten en niet te vergeten een goede nachtrust.
    Geniet van dit alles tot jij je bestemming bereikt hebt!
    Dikke kus van je Zus xxx

  • 02 Juli 2015 - 21:11

    Ans:

    Heej Jeroen!
    Qua temperatuur kunnen we nu een beetje met je meevoelen. Ik ben in het geheel niet jaloers op de inspanning die jij bij deze temperaturen verricht (geheel vrijwillig). De ontmoetingen, de verhalen, de gezelligheid ... dat moet fantastisch zijn als ik je verhalen mag geloven ( en dat doe ik!).
    'Doorgaan, zoveel leuker dan opgeven' ... je verhalen werden steeds positiever, na een wat lastige start. De paden in Spanje zijn erg druk lees ik; hier kom je meer anderen dan jezelf tegen, denk ik.
    Jeroen, ik ben zo benieuwd naar jouw verwachtingen vooraf; voldoet het aan wat je je ervan had voorgesteld?
    Groet, Ans.

  • 03 Juli 2015 - 19:48

    Evelien Maas:

    Hallo Jeroen,

    Volg ik je even niet.........blijk je al in Spanje te lopen! Wat een doorzetter zeg! Ik had half om half gedacht dat je af zou haken.....wie begint er nu aan een tocht van bijna 3000 km?? Jij dus! Ik heb respect voor je en wens je nog veel wandelplezier....wat is nu nog die ong 800 km.......
    'savonds vroeg naar bed omdat je moe bent?........Misschien een ideetje om straks wat minder stoelenwerk te doen? ;-)
    Alle cliënten halen en brengen naar de dagbesteding bezorgt je misschien 10 km per dag....dat doe je dan met 2 vingers in je neus toch? ;-)
    Veel succes met de laatste loodjes, die zullen soms ook wel zwaar zijn lijkt me en vooral.......Ga zo door!!

  • 04 Juli 2015 - 15:04

    Caminofrans:

    Ola Pelegrino Jeroen,
    Het is. Heerlijk om zo digietaal je te mogen volgen! En ik ken een aanttal Spaanse Caminoos

  • 04 Juli 2015 - 15:06

    Caminofrans:

    Vervolg
    Ik wens uw veul plezier op oew prachtig paad!
    Gegroet van een ervaren pelgrim
    Buon Camino
    Caminofrans

  • 05 Juli 2015 - 13:15

    Theo:

    Hoi Jeroen
    Gearriveerd in de oven van Spanje!!!!
    Ik hoorde van een Santiago fietser dat het bloedheet is daar boven in Spanje.Ik zou zeggen drinken drinken drinken.Maar zelf een sportdrankje van ranja water en een theelepeltje zout erbij,voorkomt uitdroging en houdt je mineralen huishouding op peil.Als je moeite hebt met vast voedsel probeer flaconnetjes yoghurt en vla met rijst etc.Dit hielp bij mij wel tijdens de tour for Life evenals chips en pinda's of zoute worst.Zorg dat je altijd water bij de hand hebt.
    Probeer ook eens iets onder je hakken te leggen zodat je achillespezen wat rust krijgen dat wil zeggen dat ze ontspannen tijdens het wandelen.Ook koelen van je voeten is belangrijk.
    Verder wil ik je nog een goede reis toewensen naar de finish,je bent er bijna.Ik vind het ontzettend knap van je!!!!!!
    Zet hem op man

  • 07 Juli 2015 - 12:16

    Wilma Vermeulen (VRIJE VOGELS):

    hoi Jeroen,

    Wow even let ik niet op en plots zit je alweer in Spanje .
    Leuk om je verslagen te volgen,vind het ook ontzettend knap hoe je het doet pfffff.
    Het wordt ook als maar heter daar denk ik hou je hoofd koel denk aan je hapje en drankje dan kom je wel weer een paar km. verder .
    De laatse km. zijn in zicht ik zou zeggen toi toi en zet hem op.
    We zijn allemaal TROTS op je bij de VRIJE VOGELS!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 31156

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: