Saint Sever - Hagetmau - Beyries- orthes - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Saint Sever - Hagetmau - Beyries- orthes - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Saint Sever - Hagetmau - Beyries- orthes

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

22 Juni 2015 | Frankrijk, Orthez

Zo het is weer een aantal dagen geleden. We hebben prachtige overnachtingen gehad en weer vanalles meegemaakt. In St Server een mooie grote refugié, was erg gezellig en goed verzorgd. Veel informatie ontvangen. De kerk is prachtig. Tijdens de terugweg zag ik ineens een zwijntje lopen achter een mevrouw, ze staken ineens het zebrapad over, prachtig om te zien, net op tijd een foto kunnen maken, dat is pas zwijnen.S' avonds lekker uit gaan eten. De overnachting was maar € 8
De volgende dag een korte route ivm blessure van Amara, dus op weg naar Hagetmau. Het weer was prachtig. Niet iedereen doet de caminio op dezelfde manier, soms met de ezel of te paard of met ondersteuning van een camper.
We zijn zo Sjors tegen gekomen, een gepensioneerde arts. Hij was samen met zijn vrouw in de camper.
Elke dag zet Sjors de camper op de plaats waar hij naar toe moest, zijn vrouw mocht de camper nog niet rijden, want het was een nieuwe camper.
Elke ochtend werd hij door zijn vrouw op een elektrische scooter naar de startplaats gebracht, en daar ging hij met een klein rugzakje wandelen. Op de eindbestemming werd hij weer opgehaald door zijn vrouw. Tja hoe moet je dit noemen, tevens had hij een gps zodat hij niet verkeerd kon lopen. Dat het toch fout kan gaan was wel grappig. Hij had per ongeluk de sleutel van de camper niet aan zijn vrouw teruggegeven, dus hij moest weer een stuk terug lopen en zij weer gauw op de scooter. Wij zwaaiden hem nog uit.
Hagetmau is een leuk plaatsje, ziet er al weer anders uit, je merkt dat je zuidelijk bent.
Het onderkomen kost € 8, dus de prijzen beginnen wat redelijk te worden. Ook dit verblijf is goed. s 'avonds nog een optreden van een koor en fanfare, zou dit voor de aanwezige pelgrims zijn?
Het is de laatste tijd heerlijk weer, rond de 28/ 30 graden, goed smeren dus.
Weer leuke mensen tegen gekomen, Lut en Paul uit Belgie, allebei rond de 60, maar leken wel 70. Erg lieve mensen.
De volgende dag naar Beyries, een plaatsjevan niks, maar weer een prachtig onderkomen in het gemeenschapshuis. Alle voorzieningen en een volle koelkast, je mocht zelf het bedrag bepalen. Het was een saaie dag, we waren er al om 11.30 , het was bloedheet en er was niets te zien.
Rond 14.00 kwam en nog een Fransman en om 20.00 een Franse familie, dus volle bak. Zij gingen om 20.30 nog eten koken en waren heel nadrukkelijk aanwezig. Rond 21.30 gingen wij en die andere Fransman naar bed, maar zij bleven maar doorgaan en toonden geen respect, dat zijn morgenvroeg de mijne, dacht ik bij mezelf en was mezelf flink aan het ergeren.
De volgende ochtend was ik al weer wat vergevingsgezind, maar het zijn duidelijk niet mijn type pelgrims.
Het zou vandaag 33 graden worden, dus weer snel aanlopen.
We kwamen om 12.30 in Orthes aan, een redelijk grote plaats. Weer een prachtig onderkomen in een soort torentje. Prachtig.
Mijn grote vriend uit België ( Jan Vandorpe ) zou hier ook overnachten met nog een Nederlander ( Wim ) en Heinz uit Duitsland. Het was weer ouderwets gezellig.
Intussen heb ik voor de VRIJE VOGELS al € 650 opgehaald, prachtig en bedankt allemaal. Het zou echter mooi zijn als het bedrag zelfs nog groter wordt, zodat ze nog wat extra te besteden hebben. Voor het werk ( Cello ) loop ik voor Coulorful Children, degene die bij Cello werken, weten dat dit ook een prachtig initiatief is en dat de kinderen in India hier erg blij mee zijn, elk bedrag is welkom.
Heel veel groeten, over een paar dagen zit ik al weer in Spanje en op naar de laatste 800 km

  • 22 Juni 2015 - 23:12

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Wat een reis heb je al afgelegd!
    Ik bewonder je doorzettingsvermogen hoor!
    Dus jij zit nu in de warme streek..dat zal niet makkelijk wandelen.
    Altijd leuk om je humor in je reisverslagen terug te lezen ha ha
    Fijn dat de overnachtingen nu goedkoper zijn en super dat je zoveel mensen tegen komt en mooie natuur.
    Nou, ik kan je wel zeggen dat ik super blij zal zijn, als ik je weer zie hoor.
    Ik wil je wederom veel wandelplezier toe wensen, dat er veel plezier gemaakt kan worden, mooie mensen tegen komt en goede overnachtingen met goed eten.
    Weet dat ik aan je denk.
    Dikke kus van je Zus xxx

  • 23 Juni 2015 - 00:39

    Hedy Wester:

    Hey Jeroen,
    Ik ben niet zo'n mailster, maar ik volg je wel hoor, lees je reisverslagen.
    Tsjee het is soms echt afzien, zoals ik af en toe lees.
    Ik kan alleen maar zeggen, wat een TOP-PRESTATIE zeg, wat je allemaal al hebt gelopen, gezien, ontdekt.
    Nou echt Petje af hoor.
    En altijd toch , ondanks alles, een heel groot optimisme
    en zeker een grote dosis humor in je verslagen.
    En ook met de mensen die je tegenkomt, en mee verder wandelt.

    Wil je nog heel veel goede wandelingen en goed fijn gezelschap toewensen.
    Met s. nachts een goed onderkomen, met een goede maaltijd, zodat je s.morgens weer verder kunt,
    met goede moed, energie en vrolijkheid.

    Geniet ervan, en zeker van de mensen, de omgeving, ect ect.
    Masar zal ook blij zijn, wanneer je weer gewoon in Nederland bent (smile).
    Ik denk en volg je pelgrims tocht, en kijk altijd uit naar je reis-verslagen.

    Hey Jeroen,
    Tot heel gauw,
    Veel liefs en een dikke knuffel van mij,
    hedy XXX


  • 23 Juni 2015 - 08:19

    Audrey:

    Hoi Jeroen,
    Wat heb je er al een eind op zitten zeg, super.
    Nog eventjes en je begint aan de laatste 800 kilometer.
    In gedachten zal ik ze stap voor stap meelopen en met jou mooie verhalen zal ik mijn camino ook weer opnieuw lopen.
    Ik ben benieuwd hoe je de laatste 800 km gaat beleven. Het zal een stuk drukker zijn en je zult ook in de nacht nog veel geluidjes horen van de andere pelgrims. Daarentegen word het indd allemaal veel goedkoper en hoef je niet of nauwelijks nog te zoeken naar een slaapplaats. Het gezelschap zal veel kleurrijker en internationaler worden. Ppfff wat ben je toch een bofkont dat je deze pelgrimstocht mag en kan lopen.
    ik ben trots op mijn cluster manager. Buen Camino.

  • 23 Juni 2015 - 14:26

    Theo:

    Hoi Jeroen,
    Wat een belevenis man,ben wel een beetje jaloers maar ik zou het op de fiets doen.Geweldig om al je verhalen te lezen.Wat mij opvalt is de gastvrij heid van mensen en het samenhorigheidsgevoel onderling.Dat dit toch nog mogelijk is in de huidige maatschappij.
    Je gaat de Pyreneeën oversteken en dan ben je alweer in Spanje, dan is het nog een flink stuk maar dat gaat lukken.
    Nog heel veel wandelplezier en toi toi voor het laatste "stukje"

  • 23 Juni 2015 - 19:48

    Henriette:

    Hoi Jeroen

    Via Rian hoor ik natuurlijk al veel van jou,maar jou verhalen lezen is super.
    En dan zit er ineens een kaartje van jou in de bus met prachtige mensen. Erg bedankt Jeroen, wij zijn in gedachte bij jou. Veel wandel plezier en vooral genieten!!!

    Toi toi voor de laatste acht honderd km.

    Groetjes Henriette en de rest.

  • 24 Juni 2015 - 16:57

    Annemarie Hens:

    Hallo Jeroen (en Wim),
    Ik volg jullie nog steeds zodat ik mij alvast kan verheugen op wat ik volgend jaar mag lopen. Is wel een stukje warmer nu. Jullie gaan nog goed en de ontmoetingen onderweg zijn heel erg leuk.Net zoals het leuk was jullie te ontmoeten.
    Dus over een paar dagen scheiden jullie wegen? Zal dat wel lukken!!!
    Het zal in ieder geval vreemd zijn. Heel veel plezier nog en bon camino (bijna buen camino)
    Groetjes Annemarie

  • 24 Juni 2015 - 21:51

    Gaston:

    Ha broertje, inderdaad steeds leuk om je verslagen te lezen. Begrijp dat je wat last hebt van je lies. Hoop dat e.e.a. zich snel betert. Nog zo'n 800 kilometer met de benenwagen na de Spaanse grens. Theo zou dat het liefst met de fiets doen en bij mij kun je je wel indenken hoe ik die afstand het liefst zou overbruggen. Toch lijkt het mij super wat jij allemaal meemaakt. Dan merk je volgens mij ook dat wij het in ons Kikkerlandje nog zo slecht niet hebben en dat ook ons klimaat soms toch ook zo zijn voordelen heeft. Ik wens je nog veel loopplezier toe en zorg goed voor jezelf.
    Groetjes, Gaston

  • 25 Juni 2015 - 09:52

    Frans En Jannie:

    Hoi Jeroen,
    Vandaag je 33 ste trouwdag! Van harte gefeliciteerd. Proost er vanavond maar op met je medewandelaars.
    Wij eten met Rian hier wel een taartje. We denken aan je!!
    Super dat je misschien nu inmiddels in Spanje bent. Erg knap gedaan!!
    Geniet nog van de prachtige wandeling! Voor je het weet is deze prachtige uitdaging weer voorbij.
    Veel succes nog.
    Groetjes Frans en Jannie

  • 25 Juni 2015 - 12:08

    Francisca Brands:

    Beste Jeroen,

    Nog maar 800 km te gaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 31153

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: