Na 3 weken Troye - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Na 3 weken Troye - Reisverslag uit Rilly-la-Montagne, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Na 3 weken Troye

Door: Jeroen slagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 Mei 2015 | Frankrijk, Rilly-la-Montagne

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties, erg leuk te lezen.
Nou we hebben een flink stuk gewandeld. De overnachtingen bij allerlei gelovigen was indrukwekkend.
Heel bevlogen en met weinig middelen. Voor de een misschien benauwend, of niet meer te begrijpen, voor mij vooral bekeken vanuit waardering. Soms leek je wel 40 jaar terug in de tijd, en zag je de eigen jeugd weer voorbij komen. Of het nog iets is van deze tijd geef ik geen oordeel over, de saamhorigheid straalde in ieder geval veel warmte uit, iets wat we in onze huidige maatschappij wel eens missen.
Tevens kwam ik er achter dat mijn Frans niet altijd even goed is, veelal gaat het veel te snel en pik ik af en toe wat woordjes op die het verhaal enigszins duidelijk maken. Ook kun je de plank soms mis slaan. Mijn inziens moest ik al veel te lang toehoren, iets wat ik natuurlijk niet gewend ben,

  • 19 Mei 2015 - 19:42

    Francisca Brands:

    Beste Jeroen,


    Er zijn mensen die in het diepe springen,
    Er zijn mensen die de wijde wereld in gaan,
    Er zijn mensen die hun hart volgen,

    Mooie eigenschappen van de mens, die bij jou hoog in het vaandel staan.
    Dat deze onderneming maar een mooie levenservaring mag zijn in je leven.
    En dat jij je hart volgt blijkt uit het feit dat jij alle donaties aan de Vrije Vogels wil geven.

    Het zijn vaak de kleine dingen die het er toe doen in het leven, maar deze grote onderneming van jou heeft van mij vanuit het hart een Gouden Oscar Gekregen.

    Ik wil jou bij deze heel veel succes wensen maar vooral genieten ondanks de vele en misschien ook zo nu en dan loodzware kilometers in de benen, wij van de Vrije Vogels zullen aan jou denken, ook al ben jij na vele kilometers lopen uit het zicht verdwenen.


    Toy toy toy de achterliggende gedachte van deze actie is zo mooi !!!!!!!!!!


    Gelukkig kunnen we jou via deze site volgen en een beetje meegenieten.

    Namens mij cis de andere vrijwilligers en natuurlijk alle leden alvast bedankt voor jou tomeloze inzet.

  • 19 Mei 2015 - 19:43

    Paula Slagers:

    Ha Broertje,
    Zo te lezen komen jullie heel wat tegen qua landschappen maar ook qua mensen.
    Als ik je reisverslag lees kan ik me er wel iets bij voorstellen hoe mensen in deze tijd nog leven.
    Je hebt schitterende foto's erop gezet.
    Zo kan ik nog mee genieten van de omgeving waar jullie je dan bevinden.
    Tevens zie ik dan de foto met je zwaar beladen rugzak en denk bij mezelf, hoe is het mogelijk om daar ZO veel kilometers mee te lopen.
    Dus deze site is een super goed idee om je zo te volgen wat ik ook trouw doe.
    Ik wil je nog veel wandelplezier toe wensen en weet dat ik aan je denk.
    Dikke kus van je Zus XXX

  • 19 Mei 2015 - 19:45

    Theo:

    Hoi Jeroen
    Goed om te lezen dat je van alles meemaakt in viva la france.Lijkt me heel bijzonder om op verschillende plekken telkens weer andere en soms heel bijzondere mensen te ontmoeten.Dit is natuurlijk welwat je tegenkomt tijdens zo' n onderneming.Je zal nog tal van avonturen(tjes) meemaken en geniet daar van en laat het over je heen komen.Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen.Succes en geniet ervan.
    Gr Theo

  • 19 Mei 2015 - 22:09

    Gaston:

    Ha broertje,
    Leuk om je nieuw verslag weer te lezen. Ik begrijp dat je veel meemaakt en verschillen ziet in zowel landschap als de levensomstandigheden van mensen. Ik denk dat je ook al geconstateerd hebt dat 'we' het nog niet zo slecht hebben in Nederland. Je zult ongetwijfeld nog veel indrukken opdoen gedurende je pelgrimstocht. Geniet daarvan, succes en we denken aan je.
    Groetjes, Gaston

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 31162

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: