Van een pelgrim naar twee pelgrims - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu Van een pelgrim naar twee pelgrims - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

Van een pelgrim naar twee pelgrims

Door: Jeroen slagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 Mei 2015 | Frankrijk, Rocroi

Gisteren rond 16.30 in givet aangekomen, snel naar het Gemeentehuis voor een slaapplaats en een stempel in her paspoort. Stempel was snel geregeld, dat andere hield weer veel in, maar om 19.30 had ik na 5 km het Ibis hotel gevonden. En wat toevallig ook zo,n restaurant met een M.
De volgende dag om 8.00 vertrokken, op tijd binnen zijn was mijn uitgangspunt . In HAn sur meusse even fout gelopen, want ik zat aan de verkeerde kant van de Maas. Snel terug en toen kwam ik de eerste Pelgrim tegen, Wim.
Een heel aardige gast en het klikte meteen. We liepen samen verder op, en WIm had zich beter voorbereid en hield de kaart er goed bij. Samen liepen we de route verder en we hadden volop gespreksstof, vooral over onze vrouwen, we kwamen tot conclusie dat ze het toch wel getroffen hadden met ons.
We besloten om wat dagen samen op te trekken.
Vandaag vrijdag vertrokken uit Olloy viroin, een erg goede overnachting gehad , alles netjes geregeld, s,morgens nog een ontbijt en wat proviant mee, ik twee sneetjes ( moet afvallen ) en WIm 4 sneeën ( moet aankomen )
Vandaag de hele dag door het bos, dus goed opletten. Prachtige route, echt genieten. Het weer was prachtig.
Om 14.30 weer een goed onderkomen gevonden, hiraunont bij Rocroi. Een mooi verblijf en voor € 40 p.p volpension met extra maaltijd bij vertrek.
Gezellig allemaal. Nu in 12 dagen 299 km gelopen.

• 08 Mei 2015 - 16:55

Catherine Slagers-Mommersteeg :

Hoi jeroen,
    Wat fijn dat je een loopmaatje hebt gevonden
    Je ziet het de wonderen zijn de

• 08 Mei 2015 - 17:10

Peter Vullings:

Joh ... Klopt het toch !
    You never walk alone !
    ( En wij lopen in gedachten mee ;)
    Geniet jongeh.

• 08 Mei 2015 - 18:04

Wim Van Veldhuizen:

Hey Jeroen, leuk zo'n maatje. Wederzijds dus. Voor de anderen: we vullen elkaar lekker aan. Kaart lezen, tekens langs de route. Gaat nu beter. Met z'n 2-en zie je meer. Prima. En gezellig.

• 08 Mei 2015 - 19:17

Paula Slagers:

Ha Broertje,
    Dit klinkt toch helemaal super hoor!
    Wat gezellig dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden.
    Samen lopen is toch weer wat gezelliger hé.
    Ik hoop voor jullie dat het weer goed is maar dat jullie ook goede overnachtingen kunnen vinden.
    Weet dat ik je helemaal volg tot waar je naar toe gaat.
    Je bent echt een flinke uitdaging aan gegaan.
    Tot het volgende berichtje.
    Dikke kus van je Zus xxx

• 09 Mei 2015 - 11:11

Wilma Verstegen:

Hai die Jeroen,

Vanochtend je zoon gesproken ( hij kwam het gras maaien). Dus nu die site eens opgezocht en gelezen. Wat een geweldige uitdaging allemaal. Maar je doet het bewonderenswaardig goed! Hartstikke fijn dat je nu even met iemand samen kunt lopen en "echte mannen" gesprekken kunt voeren. Ik blijf je volgen. Bijna of misschien ben je al in Frankrijk. Geniet ervan en alle goeds.

• 09 Mei 2015 - 11:43

Henriette:

Hoi Jeroen

Leuk je verhalen te lezen. En gezellig een maatje.
    Jeroen bedankt voor de kaart echt een verrassing .
    Veel loopplezier!!

Groetjes Henriette

• 09 Mei 2015 - 19:50

Edith Nagel:

Hallo Jeroen,

Wat fijn dat jij en Wim nu een poosje samen kunnen lopen en steun aan elkaar hebben om de uitdagingen onderweg aan te gaan. Extra leuk dat ik op jouw site jullie wederwaardigheden kan volgen. Heel veel succes en vooral plezier samen! Groeten, Edith (vrouw van Wim)

• 14 Mei 2015 - 13:46

Corne&Anja Braken.:

Hallo Jeroen.

Hoe gaat het met Jeroen als eerste bedank we wat je doet voor de vrije vogels .
    We volgen je zeker . We vinden het nu al een prestatie dus nog maals dank en heel veel succes Gr Corne en Anja braken