De dag in het teken van de Heer - Reisverslag uit Andenne, België van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu De dag in het teken van de Heer - Reisverslag uit Andenne, België van Jeroen Slagers - WaarBenJij.nu

De dag in het teken van de Heer

Door: Jeroen slagers

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

06 Mei 2015 | België, Andenne

Het gaat mij steeds iets beter af, alleen die slaapplaatsen, maar uiteindelijk lukt het met pijn en moeite.
Nee, nu geen geklaag. Vandaag in het teken van de Heer.
Vanmorgen op tijd, 9.00, eerder kon niet ( veel te lang verhaal bla,bla...o, daarom )
Her was HEER-lijk weer, wel meteen een klim van 9 procent. Een mooie route uitgekozen, want het was maar 24 km, en dat is ongeveer 6 uur wandelen, met pauze ( kort natuurlijk )
Ik moest door een bijna ondoordringbaar bos en natte voeten gekregen, omdat ik een klein beekje moest oversteken. Als Pelgrim blijf je de situatie HEER en meester, moe maar voldaan deze klus weer overwonnen. Ik koos nu voor de route met een lange afdaling van 8 procent. En ja hoor ik kwam weer op het zelfde plaatsje uit, waar ik anderhalf uur geleden door was gekomen, ik wilde gaan vloeken, maar dacht aan onze lieve HEER, je weet maar nooit, maar nu voelde ik mij toch even alleen gelaten.
Ik moest dezelfde weg terug, en niet lachen, ja die met de 8 procent stijging.
Het weer veranderde snel, het begon hard te waaien en er kwamen veel doNokere wolken. Een snelle pas, en uiteindelijk zag ik een koeienstal, ik stond nog maar net tussen de koeien, of er kwam toch een hoosbui. De koeien zullen wel gedacht hebben, man was met je zweetlucht buiten gebleven. De HEER heeft het voor mij weer goedgemaakt. Meteen werd het warm, ook niet overdrijven Heer.
Het was nog 4 km naar HEER een plaatsje net voor de Franse grens. Dit was wel een weg met veel stijging en daling.
Weer trokken zich donkere wolken boven mijn hoofd samen, op goed geluk zocht ik naar een schuilplaats, dit onder een veranda, mevr kwam nog vragen wat de bedoeling was, maar toen ze mij zag, was het ok.
Een onweer met hagel en al wat slecht is, ging weer aan mij voorbij. Na een half uur was ik droog en als beloning dat ik 2 x droog was gebleven zou ik bij de HEER op de koffie gaan.
Het was een lekker bakje en dat in HEER.
Ik heb wel met mij afgesproken dat ik pas over 30 jaar weer koffie kom drinken bij onze lieve HEER.

  • 07 Mei 2015 - 13:00

    Hettie:

    Ha die Jeroen, misschien heb je het "ergste" nu gehad, je staat er al anders in lees ik :)
    Je loopt naar het mooie weer toe he,
    Wat schrijf je toch leuk !!!!
    Heel erg prettig om te lezen.
    voor nu weer groetjes enne liefs !!

  • 07 Mei 2015 - 15:07

    Wim En Nelly :

    Hoi Jeroen ,

    Wat een erg leuk verhaal !!
    Hartelijk bedankt voor je mooie kaart die ik vandaag gekregen heb.
    Ga zo door!
    Vele groetjes van ons .

  • 07 Mei 2015 - 19:14

    Henny Kuypers:

    ha die jeroen, ik ben blij te horen dat het beter gaat ,ik vind het super van je.
    ik lees je berichten met veel interesse.
    heel veel serkte en succes nog , en om in stijl te blijven mijn zegen heb je, amen.
    gr henny

  • 07 Mei 2015 - 19:49

    Mireille:

    Hoi Jeroen, ik lees je verhalen en je volg avontuur met veel bewondering en plezier. Super knap van je dat je het vol houdt met al die tegenslagen. En dan nog creatief schrijven, wat een talenten.
    Succes verder en ik volg je op voet!
    Groetjes Mireille en Toon

  • 07 Mei 2015 - 20:57

    Jeanne En Tonnie Slagers Fam Van Uit Borne:

    hoi jeroen hier van uit borne lezen we je verhaal ook mee ben even naar het maria kappelletje geweest en heb een kaars voor je aangestoken

  • 07 Mei 2015 - 22:15

    Helma Rinie Breeuwer:

    hoi Jeroen
    erg leuk om je verslag te lezen
    We vinden het erg knap dat je dit doet en volhoud
    met het slechte weer
    Heel veel succes verder
    Je kunt het
    groetjes Helma Rinie Breeuwer

  • 07 Mei 2015 - 23:10

    Astrid Van Rosmalen:

    hey Jeroen!

    Leuk om je te volgen, pffff knap hoor!
    HEEL veel,succes met je avontuur

  • 08 Mei 2015 - 10:31

    Joan:

    Ha die Jeroen. Het heeft niet zo mee gezeten tot nu toe begrijp ik, maar dat is gewoon om in te oefenen t och? Ik heb altijd begrepen overigens dat op de binnenlandse reisroute wel veel overnachtingsgelegenheden waren. Misschien dat dit toch een minder druk belopen route is en dus ook minder mogelijkheden? We zullen het na afloop wel allemaal van je horen. Ik wist niet dat je zo in de Heer was (smile). Je zult ondertussen wel weer aardig wat verder zijn zeg ik mijmerend vanuit mijn zonnige afgebakende tuintje en loop iedere dag van mijn achtertuintje dus maar het open veld en het bols in om een heel klein beetje de ruimte te ervaren die jij nu op gaat zoeken. Gewoon volhouden broer! Het gaat je vast lukken. Weer een goeie reis en toy toy toy! Joan

  • 09 Mei 2015 - 19:45

    Gaston:

    Ha broertje. Wat een leuk reisverslag. Het verhaal lezend zie ik het ook zo voor me, geweldig! Ook de foto's zijn erg leuk. Ik vind dat je het geweldig doet. Hoop dat de opgedane ervaringen je extra energie geven, zeker als je de Heer daarbij nog eens extra oproept. Awel zulle, ge zult nu wel bekant den Bels verlaoten om dur dun skon France te flaneren. Schijnt nog veel mooier te zijn dan België met ook prachtige heuvels. O, Heer dat had ik niet moeten zeggen maar je moet maar denken: een stijgingspercentage met bijvoorbeeld 8 procent betekent ook dat daarna het dalingspercentage ongeveer 8 procent moet zijn.
    Het gaat je ongetwijfeld lukken. Veel plezier en goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 31168

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 03 Augustus 2015

Mijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: